cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK
kariera.pl
  • Zaloguj
  • Załóż profil
  • Oferty pracy
  • Pracodawcy
  • Wynagrodzenia
  • Artykuły
  • Dla pracodawców
    • Pracodawcy
    • Wynagrodzenia
    • Artykuły
    • Dla pracodawców

09 stycznia 2018

"Rzeczpospolita": Kandydaci chcą pełnej informacji - podaje kariera.pl

Anita Błaszczak

Rynek pracy zmienił się tak bardzo, że dziś to pracodawcy powinni dostosowywać się do upodobań i zachowań osób szukających pracy.

– Dawne ogłoszenia o pracę odchodzą do lamusa. Dzisiaj kandydaci oczekują pełnej informacji o firmie, ze szczególnym uwzględnieniem dokładnych warunków pracy, w tym np. możliwość pracy zdalnej, ewentualnych benefitów czy też realnej ścieżki rozwoju zawodowego. Jednak najważniejsze jest podanie wysokości wynagrodzenia albo przynajmniej widełek płacowych obwiązujących na danym stanowisku – podkreśla Piotr Adamczyk, prezes Kariera.pl.

Zaznacza też, że informacja płacowa nie tylko poprawia komunikację w procesie rekrutacyjnym, ale także – co równie istotne w obecnych warunkach rynkowych – zapewnia lepsze dotarcie do wybranej grupy potencjalnych kandydatów. Można przyjąć, że jest to informacja kluczowa.

Kiedy dobry czas na ogłoszenie?

W większości krajów zachodniej Europy wtorek jest dniem, gdy najwięcej internautów przeszukuje ogłoszenia na portalach rekrutacyjnych. Najsłabszy ruch serwisy związane z pracą notują w sobotę, po której następuje niedzielne odbicie – wynika ze statystyk opublikowanych przez BBC. To oznacza, że szukając pilnie kandydatów do pracy warto zadbać, by oferta znalazła się w serwisie do poniedziałku wieczorem – bo pierwsza fala potencjalnych pracowników pojawi się w sieci we wtorek przed południem.

Jak jest w Polsce? Różne serwisy różnie określają ten szczyt.

Do portalu Kariera.pl najwięcej zgłoszeń od kandydatów do pracy (CV) napływa w czwartek i w niedzielę. Jego eksperci zaznaczają, że największe szanse na pozyskanie CV mają oferty podające wysokość wynagrodzenia albo choćby widełki płacowe.

Popularnym dniem na szukanie pracy jest także poniedziałek. To dzień największej aktywności internautów na portalu społecznościowo-rekrutacyjnym GoldenLine. Jak wyjaśnia jego rzecznik Anna Częścik, w poniedziałek ogłoszenia przegląda niemal dwukrotnie więcej internautów niż w sobotę, która jest najmniej popularnym dniem tygodnia na szukanie pracy. – W weekendy większy ruch kończy się w piątki po 12, a zaczyna w niedzielę po 18 – dodaje Częścik.

Ruch przed południem

Podobne obserwacje ma Pracuj.pl.– Nasi użytkownicy najczęściej przeglądają oferty pracy w niedzielę wieczorem i poniedziałek, który w ciągu tygodnia jest dniem największej aktywności użytkowników – twierdzi Aleksandra Kowalewska, rzecznik portalu.

Z kolei w serwisie OLX Praca, gdzie (według statystyk z listopada 2017 r.) również najbardziej spokojnym dniem jest sobota, największą aktywność szukających pracy widać w środę. Jednak w sumie niewiele przewyższa ona ruch w poniedziałek, gdy z kolei kandydaci wysyłają najwięcej odpowiedzi. Natomiast użytkownicy portalu Praca.pl – bez względu na miesiąc – najchętniej przeglądają ogłoszenia w poniedziałki i wtorki.

Zwykle robią to przed południem (czyli w czasie typowych godzin pracy) oraz pod wieczór. Serwis Kariera.pl notuje największy napływ CV przez dwie godziny po 10 rano, a następnie po ósmej wieczorem. Podobne natężenie ruchu kandydatów (od 9 do 14 ) i po zakończeniu pracy występuje w GoldenLine.

Z kolei największą aktywność rekruterów, którzy poprzez Wyszukiwarkę Kandydatów wysyłają wiadomości do osób mających profil na portalu GoldenLine notuje w czwartki, zwłaszcza w godzinach 11–15. Również w OLX Praca czwartek jest dniem, gdy pracodawcy i łowcy głów dodają najwięcej ogłoszeń. Z kolei na Praca.pl wysyp ofert rekrutacyjnych widać w środy.

Kiedy najlepiej odpowiadać na oferty? Zdaniem ekspertów cytowanych przez BBC, najlepiej robić to godzinach pracy firmy, która szuka pracownika. Jeśli więc przeglądamy oferty wieczorem – nie warto od razu się zgłaszać jak wszyscy. Lepiej dopracować aplikację i wysłać ją następnego dnia przed południem – albo wkrótce po obiedzie (godz. 14–15), co pozwoli się wyróżnić.

 

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach i dodatkowe materiały?

Inne teksty autora

22 kwietnia 2018 Negocjacje: Żeby coś dostać, trzeba o to poprosić W negocjacjach zawsze jesteśmy między strachem i chciwością, a im bardziej nam zależy, tym bliżej jesteśmy strachu - mówi Ewa Kastory, Senior Partner House of Skills, twórca i kierownik merytoryczny Szkoły Negocjacji.
22 kwietnia 2018 Rekordy ofert pracy w sieci Firmy prześcigają się w ofertach. Widać to po rosnącej liczbie ogłoszeń o pracy w internecie, która w marcu przekroczyła rekordowy poziom 200 tysięcy.
17 kwietnia 2018 Miliardy na motywację pracowników Konkurencja o pracowników sprawia, że firmy nie tylko dają podwyżki, ale także zwiększają budżety na świadczenia pozapłacowe, czyli benefity.

Inni popularni eksperci

Anita Błaszczak

Pisze o rynku pracy, zarządzaniu, marketingu i przedsiębiorczości. Organizatorka debat redakcyjnych poświęconych tej tematyce. Absolwentka iberystyki i dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Aleksandra Kujawa

Maja Meissner

Od 2010 prowadzi wraz z partnerami firmę doradczą Meissner & Partners Executive Search and Organizational Development. Aktywnie działa w International Coach Federation, największej światowej organizacji coachingowej. Posługuje się certyfikatami wspierającymi rekrutację oraz rozwój kariery zawodowej pracowników. Posiada doświadczenie z ponad 800 godzin procesów coachingowych dla ponad 50 top managerów. Jest członkinią Rady Programowej Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet. W wolnym czasie trenuje izraelski system walk Krav Maga.

Jacek Jakubowski

Szkoleniowiec, psycholog, animator wielu ogól­nopol­skich projektów spo­łecznych. Wieloletni prezes Rady Trenerów przy Pol­skim Towarzystwie Psychologicz­nym. Współtwórca Grupy Trop, największej w Polsce szkoły trenerów biznesu. Zajmuje się m.in. budo­wa­niem kul­tury organizacyj­nej zarówno w międzynarodowych kor­poracjach i największych instytucjachfinansowych, jak i małych fir­mach rodzinnych. Działa w wielu orga­ni­za­cjach pozarządowych, jest członkiem amerykań­skiej orga­ni­za­cji: Innowatorzy Dla Dobra Ogółu ASHOKA.

Mateusz Rzemek

Redaktor działu prawa „Rzeczpospolitej”, specjalizujący się w problemach prawa pracy. Absolwent prawa na Uniwersytecie Lubelskim.

Ewa Barlik

Ekspert z Akademii Leona Koźmińskiego, zajmuje się teorią zarządzania, komunikacją, doradztwem strategicznym dla firm mediowych, wspiera organizacje trzeciego sektora w programach społecznych i komunikacyjnych. Absolwentka dziennikarstwa i zarządzania na UW oraz studiów Executive MBA. Autorka licznych artykułów i opracowań popularyzatorskich z zakresu komunikacji, zarządzania i kariery.

Julita Dąbrowska

Ma ponad 25-letnim doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, marketingu, Public Relations, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej. Na co dzień prowadzi własną firmę Kalitero, która pomaga firmom i organizacjom opracować strategie komunikacji biznesowej. Od 2011 roku organizuje też coroczne Forum Employer Branding,jest autorką, cieszącej się popularnością książki „Employer Branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz ponad 50 artykułów publikowanych w prasie branżowej i naukowej. Kolejna książka w przygotowaniu.

Aleksandra Fandrejewska

Dziennikarka najdłużej związana z Rzeczpospolitą. Kiedyś reporterka i sprawozdawca sejmowy. Zajmuje się ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi, rynkiem pracy, makroekonomią i przedsiębiorczością. Laureatka nagrody im. Władysława Grabskiego dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego roku.

Przemysław Wojtasik

Dziennikarz podatkowy, dziennikarz Działu Prawo i Podatki w Rzeczpospolitej

Artykuły dla Ciebie

Targi pracy stale zyskują na znaczeniu

Wygląd w biznesie: autentyczność czy manipulacja?

Zarobki netto w Polsce mało konkurencyjne

Poradniki

Kodeks dobrych praktyk w open space

Open space jest specyficzną formą aranżacji przestrzeni biurowej, w której szczególnie istotne stają się nieformalne zasady współżycia między ludźmi.

Sprawdź, czy już jesteś pracoholikiem

Odniesienie sukcesu w pracy, możliwość awansu, wyższe zarobki – motywacja do pracy i satysfakcja z wykonywanych działań jest bardzo ważna. Trzeba jednak być ostrożnym, żeby praca nie stała się całym naszym życiem.

Jak napisać dobry list motywacyjny?

Założeniem listu motywacyjnego jest potwierdzenie, że doskonale spełniasz wymagania podane w ogłoszeniu oraz wykazanie, że zatrudnienie właśnie ciebie przyniesie korzyść dla firmy. Dobrze napisany list motywacyjny może zadecydować o zaproszeniu na rozmowę rekrutacyjną.

Najnowsze wydarzenia

TOP10 Pracodawców 2017. Nasz Patronat
13.04.2018
Już 17 kwietnia konferencja SAZ. Patronat kariera.pl
09.04.2018
Mentorzy pomogą młodym
04.04.2018
Tu warto pracować! Lista firm
28.03.2018
Śpimy i pracujemy krócej
23.03.2018
Więcej wydarzeń
Oferta tygodnia

Telemarketer w b...

  • Kariera.pl
  • |
  • Warszawa
kariera.pl
© 2015 - 2017 Kariera.pl
  • O nas
  • Rekrutuj z nami
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Zaloguj się
Zapomniałem hasła
Zaloguj się z Facebook Zaloguj się z linkedin
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się za darmo!
Uzyskaj dostęp do wyselekcjonowanych dla Ciebie treści, zapisuj artykuły i oferty pracy.
Utwórz
Abyś mógł w pełni cieszyć się serwisem, potrzebujemy kilku informacji o Tobie
01 Podstawowe informacje
02 Preferencje

Co najmniej 10 znaków i cyfr

Zaloguj się z Facebook Zaloguj się z linkedin
Masz już konto? Zaloguj się
Abyś mógł w pełni cieszyć się serwisem, potrzebujemy kilku informacji o Tobie
01 Podstawowe informacje
02 Preferencje
1
Wybierz stanowisko na jakim chciałbyś pracować
2
3
Wpisz miasto w którym chciałbyś pracować
4
Dodaj preferowane zarobki netto
5
Dodaj CV, a stworzymy Ci pełny profil
Czy na pewno chcesz usunąć konto?

Wszystkie dane powiązane z Twoim kontem zostaną nieodwracalnie usunięte