cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

"Rzeczpospolita": Kandydaci chcą pełnej informacji - podaje kariera.pl

"Rzeczpospolita": Kandydaci chcą pełnej informacji - podaje kariera.pl

Rynek pracy zmienił się tak bardzo, że dziś to pracodawcy powinni dostosowywać się do upodobań i zachowań osób szukających pracy.

– Dawne ogłoszenia o pracę odchodzą do lamusa. Dzisiaj kandydaci oczekują pełnej informacji o firmie, ze szczególnym uwzględnieniem dokładnych warunków pracy, w tym np. możliwość pracy zdalnej, ewentualnych benefitów czy też realnej ścieżki rozwoju zawodowego. Jednak najważniejsze jest podanie wysokości wynagrodzenia albo przynajmniej widełek płacowych obwiązujących na danym stanowisku – podkreśla Piotr Adamczyk, prezes Kariera.pl.

Zaznacza też, że informacja płacowa nie tylko poprawia komunikację w procesie rekrutacyjnym, ale także – co równie istotne w obecnych warunkach rynkowych – zapewnia lepsze dotarcie do wybranej grupy potencjalnych kandydatów. Można przyjąć, że jest to informacja kluczowa.

Kiedy dobry czas na ogłoszenie?

W większości krajów zachodniej Europy wtorek jest dniem, gdy najwięcej internautów przeszukuje ogłoszenia na portalach rekrutacyjnych. Najsłabszy ruch serwisy związane z pracą notują w sobotę, po której następuje niedzielne odbicie – wynika ze statystyk opublikowanych przez BBC. To oznacza, że szukając pilnie kandydatów do pracy warto zadbać, by oferta znalazła się w serwisie do poniedziałku wieczorem – bo pierwsza fala potencjalnych pracowników pojawi się w sieci we wtorek przed południem.

Jak jest w Polsce? Różne serwisy różnie określają ten szczyt.

Do portalu Kariera.pl najwięcej zgłoszeń od kandydatów do pracy (CV) napływa w czwartek i w niedzielę. Jego eksperci zaznaczają, że największe szanse na pozyskanie CV mają oferty podające wysokość wynagrodzenia albo choćby widełki płacowe.

Popularnym dniem na szukanie pracy jest także poniedziałek. To dzień największej aktywności internautów na portalu społecznościowo-rekrutacyjnym GoldenLine. Jak wyjaśnia jego rzecznik Anna Częścik, w poniedziałek ogłoszenia przegląda niemal dwukrotnie więcej internautów niż w sobotę, która jest najmniej popularnym dniem tygodnia na szukanie pracy. – W weekendy większy ruch kończy się w piątki po 12, a zaczyna w niedzielę po 18 – dodaje Częścik.

Ruch przed południem

Podobne obserwacje ma Pracuj.pl.– Nasi użytkownicy najczęściej przeglądają oferty pracy w niedzielę wieczorem i poniedziałek, który w ciągu tygodnia jest dniem największej aktywności użytkowników – twierdzi Aleksandra Kowalewska, rzecznik portalu.

Z kolei w serwisie OLX Praca, gdzie (według statystyk z listopada 2017 r.) również najbardziej spokojnym dniem jest sobota, największą aktywność szukających pracy widać w środę. Jednak w sumie niewiele przewyższa ona ruch w poniedziałek, gdy z kolei kandydaci wysyłają najwięcej odpowiedzi. Natomiast użytkownicy portalu Praca.pl – bez względu na miesiąc – najchętniej przeglądają ogłoszenia w poniedziałki i wtorki.

Zwykle robią to przed południem (czyli w czasie typowych godzin pracy) oraz pod wieczór. Serwis Kariera.pl notuje największy napływ CV przez dwie godziny po 10 rano, a następnie po ósmej wieczorem. Podobne natężenie ruchu kandydatów (od 9 do 14 ) i po zakończeniu pracy występuje w GoldenLine.

Z kolei największą aktywność rekruterów, którzy poprzez Wyszukiwarkę Kandydatów wysyłają wiadomości do osób mających profil na portalu GoldenLine notuje w czwartki, zwłaszcza w godzinach 11–15. Również w OLX Praca czwartek jest dniem, gdy pracodawcy i łowcy głów dodają najwięcej ogłoszeń. Z kolei na Praca.pl wysyp ofert rekrutacyjnych widać w środy.

Kiedy najlepiej odpowiadać na oferty? Zdaniem ekspertów cytowanych przez BBC, najlepiej robić to godzinach pracy firmy, która szuka pracownika. Jeśli więc przeglądamy oferty wieczorem – nie warto od razu się zgłaszać jak wszyscy. Lepiej dopracować aplikację i wysłać ją następnego dnia przed południem – albo wkrótce po obiedzie (godz. 14–15), co pozwoli się wyróżnić.

 


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Źródło: rp.pl


Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl